dimarts, 18 de juliol del 2017

Experiències enriquidores de l'estiu




L'estiu dóna per a molt i diversos tipus d'activitats. Us fem arribar un escrit de l'alumna Mirana de 4t d'ESO on ha pogut gaudir d'unaes grans experiències amb altres alumnes d'Espanya.


Hola sóc la Mirana. Aquest any he acabat finalment l'Eso, després de quatre anys intensos i d'un treball continu ha arribat el moment de passar a una nova etapa: el batxillerat.

De cara a l'any vinent m'agradaria cursar el batxillerat científic, doncs la ciència és la meva passió. Des de ben petita la ciència m'ha cridat molt l'atenció, ja que em considero una noia molt curiosa a qui li agrada intentar donar resposta a les infinites incògnites que ens planteja aquest univers.

És per això que aquest estiu volia aprofitar per profunditzar més en el món de la ciència, així doncs vaig trobar diversos campus que proporcionava el Ministeri d'Educació per alumnat de 4rt Eso.

El primer d'ells és un Campus a Sòria: Campus de Profundización científica- Soria al que he pogut assistir la darrera setmana. El Campus ha tingut una durada de 8 dies, en els quals hem portat a terme tota mena d'activitats, com tallers de ciència (Biologia, química, bioquímica, física, matemàtiques, robòtica, tecnologia, ..), així també hem aprofitat per visitar llocs emblemàtics de la província com, La Laguna Negra, el Cañon del río Lobos, Numancia, Museu de la Dehesa entre molts altres. Entre tots els tallers els que més m'han agradat han estat: el taller de bioquímica en l'institut Antonio Machado en el que hem treballat la permeabilitat de les cèl·lules i el taller de colorimetria en la Universitat de Valladolid. Ha estat tota una experiència única en la qual a més a més d'aprofundir en el món de la ciència he pogut conèixer 39 nois i noies de tota Espanya amb les mateixes aficions i preocupacions que jo.


Però això no és tot, ja que la setmana vinent tornaré a participar en un altre Campus Cientificos que es portarà a terme en el Campus BioTic de la Universitat de Granada . En aquest Campus treballaré juntament amb altres 7 nois i noies de tota Espanya en un projecte anomenat Ciència i salut, relacionat amb la medicina clínica i l'epidemiologia.

Però l'estiu també està per fer una petita pausa i gaudir, per això durant el mes d'agost aprofitaré per viatjar a Egipte per visitar la meva família i gaudir de la seva companyia per tornar amb forces i energia al setembre.

Mirana